PZL. 44 WICHER

  1. dzeja 2020-03-31 22:16:59

    Te pierwsze cztery foteki pokazują problem do rozwiązania. Nos samolotu z opracowania nie udało mi sie skleić zadowaląjąco. Jak wcześniej pisałem odciąłem elementy do sklejenia na zakładkę fot1. Szczytu nosa nie potrafiłem zamknąć. Została duża nierówna dziura z dwoma szparami w dół. Opracowanie przewidziało podobny problem. fotka 4 pokazuje element 1a do wklejenia od spodu. Fota 8 pokazuje, że powinno być dobrze, ale nie jest. Ja tak nie chcę . Rozkleiłem cały nos, przyciąłem pióra łukowatych zagięć (widać miejsca bez retuszu) . Przycięcie polegało na zmniejszeniu łuku i zawężeniu każdego pióra o ok 0,5mm. Można to porównać na fotce 3 I 4. Teraz czeka na retusz i ponowne sklejenie. Pozostałe fotki pokazują co zrobiłem poza tym i przymiarki. Acha, fotka    z lezącymi fotelami pokazuje szparę jednostronną w krawędzi pomiędzy siedziskiem a oparciem w fotelach. Błąd opracowania.

    WICHER PZL 44 WICHER PZL 44 WICHER PZL 44 WICHER PZL 44 WICHER PZL 44 WICHER PZL 44 WICHER PZL 44 WICHER PZL 44 WICHER PZL 44 WICHER PZL 44 WICHER PZL 44
  1. Wojok 2020-04-01 02:12:29

    Hmm, pasy wydrukowane na fotelach ? Tego chyba jeszcze nie widziałem

  1. dzeja 2020-04-04 22:39:55

    Kokpit wklejony . Brak na razie wolantów. Pomieszczenie nawigatora el. 11 jest niewyposażone ale ta biała pustka jest widoczna od strony kabiny pilotów. Więc dodałem  czarne tło jako "skrzynka" w tym wnętrzu ( fot 3 i 4). W górze tej samej oklejki 11 od strony kokpitu trzeba wkleić wzmocnienie pod maszt anteny.

    WICHER PZL 44 WICHER PZL 44 WICHER PZL 44 WICHER PZL 44
  1. dzeja 2020-04-04 22:53:37

    Tutaj kończę nos samolotu. Kolejne czynności. -  sklejone piórka do obłości według mej koncepcji. Nie udało się zamknąć bezszczelinowo. Więc następnie wklejam wzmocnienie i prowadzenie stempla. Fotka z narzędziami do wycięcia ładnego otworu zamiast tej szczeliny i dekielka zamykającego. Następnie wyoblenie dekielka i jego wklejenie. 

    WICHER PZL44 WICHER PZL44 WICHER PZL44 WICHER PZL44 WICHER PZL44 WICHER PZL44
  1. anber 2020-04-05 12:41:26

    Czyli widzę, że nosek będziesz kleił na podwójną wręgę. Fajny kokpit zmajstrowałeś, a pasy w fotelach zostają malowane. Trochę to się gryzie. Nie uważasz.

  1. dzeja 2020-04-06 22:43:02

    Czyli widzę, że nosek będziesz kleił na podwójną wręgę. Fajny kokpit zmajstrowałeś, a pasy w fotelach zostają malowane. Trochę to się gryzie. Nie uważasz.

    anber

     


    Czy się gryzie? Jest to jeden z elementów które chcę odpuścić. Pasy do odratowania, ale panel zegarów nie przerobię. Nie dodam wyposażenia kabiny nawigatora. Dodałem manetki sterowania silnikami i klapami . Myślałem nad tymi zegarami ale nie zdecydowałem się na próby dopasowywania we własnym zakresie tylu otworów. Tam też są przełączniki

    , przełączniki, gniazdka (to i słuchawki) i jakieś panele. Nie mam wiedzy jak i możliwości na zrobienie tego.  Sorry Andrzeju. Autor, wydawca mógł zadać sobie trudu aby  to dodać zamiast w jednym wydaniu robić kredę i karton. Teraz przeszedlem do kabiny pasazerskiej (znikly mi polskie litery) podwojne poszycie, a miedzy nimi folia szybek. Podloga , fotele. Trzeba zgrac okna wewnetrzne z zewnetrznymi. Mam z czym walczyc.

  1. anber 2020-04-07 11:55:07

    Też tak mam, że sobie coś odpuszczam, bo ciągnie już do następnych elementów.. Ale często jednak później wracam i poprawiam. Myślę ze, warto jeszcze do tych pasów wrócić, bo chyba będą one dość widoczne. Zegarki fajniej wyglądają jak się je uplastyczni np. odciśnie kółeczko wycinakiem,czy takie tam. Ale rozumiem. To już są "duperele". W pancerce do ma znaczenie, w samolotach już nie koniecznie. Mówisz, że znowu będziesz miał do czynienia z "kredą". No to tym bardziej  trzymam kciuki.

  1. Bartko28 2020-04-07 20:05:56

    Jakoś przeoczyłem Twoją relację! Siadam i cicho kibicuję - wszak walka toczy się z dziełem mojego "ulubionego projektanta". :-D Po He-111 z MM'a unikam modeli rysowanych przez tego Pana - jak dla mnie po prostu szkoda czasu, którego i tak mam bardzo niewiele. Niemniej powodzenia! Trzymam kciuki!

  1. dzeja 2020-04-17 21:47:15

    Jakoś przeoczyłem Twoją relację! Siadam i cicho kibicuję - wszak walka toczy się z dziełem mojego "ulubionego projektanta". :-D Po He-111 z MM'a unikam modeli rysowanych przez tego Pana - jak dla mnie po prostu szkoda czasu, którego i tak mam bardzo niewiele. Niemniej powodzenia! Trzymam kciuki!

    Bartko28

    Dobrze ze jesteś. Czytałem, że ciężko poskładać. Zależało mi jednak mieć ten samolot. Jak widziałeś, nos już przerobiłem. Nie pasowała mi wizualnie koncepcja opracowania i nie dająca szans na prawidłowe złożenie. Teraz jestem przy kadłubie części pasażerskiej. Niektóre fotki mają czerwone zaznaczenia . Dwie pary sąsiednich wręg nie są zgrane  co do wysokości podłogi i swej grubości. Poszycia 13,16,18 w zaznaczonych miejscach musiały być przycięte o ok 2mm na obwodzie po stronie strzałek. Na wcześniejszym zdjęciu elementu 13 widać te luzy wokół wręgi i potem od środka wzmacniania po wycinaniu fragmentu obwodu. No ciężko. Tak, trzymaj kciuki, a może masz jakieś ostrzeżenia nim zabrnę dalej. Mam nadzieję dotrwać do końca.

    Na końcu to do czego teraz muszę podejść nim kolejne "dzwonki" poszycia  skleję ze sobą. Masówka 14 foteli i  znowu  narysowane pasy. Te fotele jakieś masywne jak na tamte czasy . Jakieś podobne do współczesnych. 80 lat temu to raczej sklejka , brezent, rama metalowa i takie gdzieś widziałem .

    Wicher pzl 44 Wicher pzl 44 Wicher pzl 44 Wicher pzl 44 Wicher pzl 44 Wicher pzl 44 Wicher pzl 44 Wicher pzl 44 Wicher pzl 44 Wicher pzl 44 Wicher pzl 44 Wicher pzl 44 Wicher pzl 44 Wicher pzl 44 Wicher pzl 44
  1. Wojok 2020-04-17 22:33:23

    Hejka

    No, to będzie fajny samolot. Podoba mi się jak wykonałeś okna choć szyby niekoniecznie

  1. dzeja 2020-04-17 23:06:53

    Hejka

    No, to będzie fajny samolot. Podoba mi się jak wykonałeś okna choć szyby niekoniecznie

    Wojok


    "Szyby" są piękne. Jeszvze ich nie poznałeś.

  1. sajfon 2020-04-18 07:35:34

    Polska Dakota rośnie ci i rośnie i bardzo dobrze. Widzę, że dużo walczysz z fuszerką opracowania. Trzymam kciuki. 

  1. anber 2020-04-18 10:14:15

    Masówka 14 foteli i  znowu  narysowane pasy. 

    dzeja

    - No to masz jeszcze do dorobienia 14 pasów. Zawsze miałem problem z segmentową budową kadłuba, więc będę bacznie obserwował jak sobie z tym  poradzisz. Czy on na zewnątrz jest w kredzie?.

     

  1. dzeja 2020-04-18 21:31:11

     Czy on na zewnątrz jest w kredzie?.

     

    anber


    Cześć Andrzej. W mej wycinance są dwa rozwiązania poszycia zewnętrznego, kredowe i zwykły karton, do wyboru. Ja wybrałem zwykły karton.

  1. Wojok 2020-04-19 00:22:36

     ... Ja wybrałem zwykły karton.

    dzeja


    No to Cię szaman prześwięci

  1. primo 2020-04-19 16:28:44

    Wielki szacunek za porwanie się na model. Ja omijam szerokim lukiem projekty tego autora.

    Gdybyś był ciekaw to fotele wyglądały tak jak niżej.

  1. dzeja 2020-04-30 20:59:33

    Tak . To dla mnie sygnał. A więc siatka. Potrzebuję taką o oczku 1x1mm. Macie jakieś pomysły.

  1. Karol1985 2020-04-30 22:23:15

    Cześć.

    Wrzucam dwie propozycje. 

    1. Siatka do łączenia połączeń w płytach GK. Oczka ma chyba koło 2mm, ale wydaje mi się dobrą opcją. Może w jakimś markecie budowlanym są jeszcze takowe i może też o innych rozmiarach oczek. 

    2. Moskitiera. Ta jest z najsłynniejszego polskiego dyskontu. Tu na zdjęciu jest akurat biała, ale mam też czarną. A siatki jest tyle, że całe lotnisko do tego samolotu byś odgrodził :) 

    Siatka do łączenia płyt GK. Moskitiera.
  1. dzeja 2020-04-30 23:38:22

    Ok. Moskiteria. Mam. Jednak trochę duże oczka. Ale dobry kierunek. Szukać firanki. Tylko u kogo? 

  1. Bartko28 2020-05-01 08:26:34

    Woreczki z odświeżaczami powietrza jak np. ten poniżej (zdjęcie z sieci) są też z drobnej siateczki; nie wiem czy nie za drobnej. Ewentualnie różne siatki widziałem bodaj na stronie Answera - tyle, że w raczej kosmicznych cenach.

Rezultaty 20 - 40 z 121 pozycji
Udostępnij temat: