ZIŁ-157 + PR11-B & SA-2 skala 1:25. Angraf.
-
Etap trzeci. Rakieta. Muszę zrobić poprawkę w średnicy dyszy (143) silnika marszowego . Jest za duża o ok. 3mm. Nie wiem jak to zrobić rysunkowo. Macie jakieś rady , lub link do strony gdzie policzę stożek , konchę na płasko lub nakreślę kształt wycinanki po zmianie średnicy zwinięcia.
Na fotce, na 142 nałożyłem element 143 klejony do silnika startowego. 142 powinien mieć średnicę jak silnik startowy i 143.
-
Etap trzeci. Rakieta. Muszę zrobić poprawkę w średnicy dyszy (143) silnika marszowego . Jest za duża o ok. 3mm. Nie wiem jak to zrobić rysunkowo. Macie jakieś rady , lub link do strony gdzie policzę stożek , konchę na płasko lub nakreślę kształt wycinanki po zmianie średnicy zwinięcia.
Na fotce, na 142 nałożyłem element 143 klejony do silnika startowego. 142 powinien mieć średnicę jak silnik startowy i 143.
-
Na poniższym zdjęciu jest to bardzo fajnie przedstawione. Zawsze z tego korzystam jak muszę zrobić stożek ścięty.
Zakładam, że chodzi ci o tą większą średnicę elementu 143. Tu z pomocą przychodzi wzór na obwód koła, czyli Pi*D. Na każdy milimetr średnicy przypada Pi milimetrów obwodu. Czyli jeśli chcesz zmienić średnicę o 3 milimetry to musisz zmienić obwód o 3*Pi, czyli coś około 9.4mm. W najprostszy sposób można to zrobić jak na rysunku (tym drugim, ze szkicem). Łuk "a" to zmiana na obwodzie - nie jest to odcinek prosty tylko po łuku, choć różnica pewnie żadna. Koniecznie to musi być wyciągnięte z przecięcia przedłużeń boków, czyli z punktu "o", bo inaczej kąty się nie będą zgadzać. Taki sposób jednak spowoduje zmianę również drugiej średnicy stożka ściętego. Gdybyś chciał zmienić tylko większą średnicę zachowując mniejszą bez zmian to wymaga już narysowania od nowa, a do tego trzeba więcej danych.
-
Na poniższym zdjęciu jest to bardzo fajnie przedstawione. Zawsze z tego korzystam jak muszę zrobić stożek ścięty.
Zakładam, że chodzi ci o tą większą średnicę elementu 143. Tu z pomocą przychodzi wzór na obwód koła, czyli Pi*D. Na każdy milimetr średnicy przypada Pi milimetrów obwodu. Czyli jeśli chcesz zmienić średnicę o 3 milimetry to musisz zmienić obwód o 3*Pi, czyli coś około 9.4mm. W najprostszy sposób można to zrobić jak na rysunku (tym drugim, ze szkicem). Łuk "a" to zmiana na obwodzie - nie jest to odcinek prosty tylko po łuku, choć różnica pewnie żadna. Koniecznie to musi być wyciągnięte z przecięcia przedłużeń boków, czyli z punktu "o", bo inaczej kąty się nie będą zgadzać. Taki sposób jednak spowoduje zmianę również drugiej średnicy stożka ściętego. Gdybyś chciał zmienić tylko większą średnicę zachowując mniejszą bez zmian to wymaga już narysowania od nowa, a do tego trzeba więcej danych.
-
Na poniższym zdjęciu jest to bardzo fajnie przedstawione. Zawsze z tego korzystam jak muszę zrobić stożek ścięty.
Zakładam, że chodzi ci o tą większą średnicę elementu 143............. Koniecznie to musi być wyciągnięte z przecięcia przedłużeń boków, czyli z punktu "o", bo inaczej kąty się nie będą zgadzać. Taki sposób jednak spowoduje zmianę również drugiej średnicy stożka ściętego. Gdybyś chciał zmienić tylko większą średnicę zachowując mniejszą bez zmian to wymaga już narysowania od nowa, a do tego trzeba więcej danych.
Dzięki. Próbowałem z działaniem z punktem 'o'. Nic nie wyszło bo jak napisałeś zachowanie średnicy mniejszej burzy wszystko. Kluczem jest wyznaczenie kąta przecięcia tych przedłużeń w punkcie 'o'.
-
Na poniższym zdjęciu jest to bardzo fajnie przedstawione. Zawsze z tego korzystam jak muszę zrobić stożek ścięty.
Zakładam, że chodzi ci o tą większą średnicę elementu 143............. Koniecznie to musi być wyciągnięte z przecięcia przedłużeń boków, czyli z punktu "o", bo inaczej kąty się nie będą zgadzać. Taki sposób jednak spowoduje zmianę również drugiej średnicy stożka ściętego. Gdybyś chciał zmienić tylko większą średnicę zachowując mniejszą bez zmian to wymaga już narysowania od nowa, a do tego trzeba więcej danych.
Dzięki. Próbowałem z działaniem z punktem 'o'. Nic nie wyszło bo jak napisałeś zachowanie średnicy mniejszej burzy wszystko. Kluczem jest wyznaczenie kąta przecięcia tych przedłużeń w punkcie 'o'.
-
Pomagali także modelarze z innego forum. Dostałem linki do stron liczących online. Przedstawiam wyniki wyliczeń jednej z nich. Kiedyś , bardzo kiedyś korzystałem z innej strony liczącej tuby do tłumików motocyklowych. Ja potrzebowałem do syreny piezo. Na konkretną częstotliwość. Wracając , mam poprawioną dyszę . Teraz pracuję nad metodą solidnego sklejenia części korpusu marszowej ze startową. Wymyśliłem ruchomą 2 częściową tuleję dystansującą ( w żółtym zaznaczeniu). Jeden element przyklejany do marszowego drugi do startowego. Na kleju wolno schnącym aby mieć możliwość, czas na wyrównanie tych części w osi. Jak wyschnie to zajmę się takim zsuwaniem tą tuleją, na kleju, aby uzyskać odpowiedni dystans między korpusami oraz liniowe ustawienie brzechw stateczników.
-
Pomagali także modelarze z innego forum. Dostałem linki do stron liczących online. Przedstawiam wyniki wyliczeń jednej z nich. Kiedyś , bardzo kiedyś korzystałem z innej strony liczącej tuby do tłumików motocyklowych. Ja potrzebowałem do syreny piezo. Na konkretną częstotliwość. Wracając , mam poprawioną dyszę . Teraz pracuję nad metodą solidnego sklejenia części korpusu marszowej ze startową. Wymyśliłem ruchomą 2 częściową tuleję dystansującą ( w żółtym zaznaczeniu). Jeden element przyklejany do marszowego drugi do startowego. Na kleju wolno schnącym aby mieć możliwość, czas na wyrównanie tych części w osi. Jak wyschnie to zajmę się takim zsuwaniem tą tuleją, na kleju, aby uzyskać odpowiedni dystans między korpusami oraz liniowe ustawienie brzechw stateczników.
-
Trochę historii. Są zrobione dwa duże korpusy rakiety z użyciem podposzycia, wręg z wycięciem na wręgi stateczników. Podposzycie zrobiłem z szarego papieru już zwiniętego w rurkę o dużej sprężystości. Efekt pakownia prezentów gwiazdkowych w ozdobny papier. Wytrasowałem i wyciąłem miejsca na wręgach i podposzyciu . Oklejka sklejona i nasunięta na podposzycie tak aby otwory się zgrały. Następnie wklejenie wręg w miejscach pasujących do otworów na wręgi stateczników oraz końcówkach . Podposzycie lekko wystaje o ok. 0,5mm aby ułatwić połączenie z pozostałymi elementami.
-
Trochę historii. Są zrobione dwa duże korpusy rakiety z użyciem podposzycia, wręg z wycięciem na wręgi stateczników. Podposzycie zrobiłem z szarego papieru już zwiniętego w rurkę o dużej sprężystości. Efekt pakownia prezentów gwiazdkowych w ozdobny papier. Wytrasowałem i wyciąłem miejsca na wręgach i podposzyciu . Oklejka sklejona i nasunięta na podposzycie tak aby otwory się zgrały. Następnie wklejenie wręg w miejscach pasujących do otworów na wręgi stateczników oraz końcówkach . Podposzycie lekko wystaje o ok. 0,5mm aby ułatwić połączenie z pozostałymi elementami.
-
Stateczniki członu startowego. Trochę własnego podejścia do wręg tego elementu. Zamiast zalecanego zaokrąglania wręg okleiłem je kartonem , 0,25mm o większym wymiarze. Zgiąłem naddatek aby było łagodne przejście. Przy okazji uzyskałem właściwą grubość. Podciąłem we wrędze miejsce na element 146b zamykający poszycie. No i przymiarka. Gotowe mam własnego pomysłu złącze członów. Jest też modyfikacja podłączenia dyszy silnika startowego. Dodałem element wyoblony. W opracowaniu była płaska biała wręga.
-
Stateczniki członu startowego. Trochę własnego podejścia do wręg tego elementu. Zamiast zalecanego zaokrąglania wręg okleiłem je kartonem , 0,25mm o większym wymiarze. Zgiąłem naddatek aby było łagodne przejście. Przy okazji uzyskałem właściwą grubość. Podciąłem we wrędze miejsce na element 146b zamykający poszycie. No i przymiarka. Gotowe mam własnego pomysłu złącze członów. Jest też modyfikacja podłączenia dyszy silnika startowego. Dodałem element wyoblony. W opracowaniu była płaska biała wręga.
-
Czas na stateczniki drugiego członu. Nie ma w opisie danych o pozycjonowaniu wręgi wewnątrz statecznika i statecznika względem korpusu. Położenie wręgi ma wpływ na profil grubościowy statecznika. Linijka pokazuje mylne informacje na dwóch pomocniczych rysunkach, który element ma się kończyć w połowie klapki na korpusie. Raz to wręga, raz krawędź spływu statecznika.
-
Czas na stateczniki drugiego członu. Nie ma w opisie danych o pozycjonowaniu wręgi wewnątrz statecznika i statecznika względem korpusu. Położenie wręgi ma wpływ na profil grubościowy statecznika. Linijka pokazuje mylne informacje na dwóch pomocniczych rysunkach, który element ma się kończyć w połowie klapki na korpusie. Raz to wręga, raz krawędź spływu statecznika.
-
Może to coś pomoże: https://www.1999.co.jp/eng/image/10061686/60/1
-
Może to coś pomoże: https://www.1999.co.jp/eng/image/10061686/60/1
-
Może to coś pomoże: https://www.1999.co.jp/eng/image/10061686/60/1
Tak. To pomoże. Dzięki.
-
Może to coś pomoże: https://www.1999.co.jp/eng/image/10061686/60/1
Tak. To pomoże. Dzięki.
Gdyby inne ujęcia, to wyglądałaby jak prawdziwa, świetna robota