Brat bliźniak modelu BEATY - czyli AH-64 A APACHE z Kartonowej Kolekcji
-
Hej!
Kolejna odsłona, a jej bohaterem jest centralna część/głowica wirnika głównego. Nie jest to prosty element do złożenia-tym bardziej w moim wydaniu.
Zależało mi na tym, żeby łopaty były zakładane osobno, a nie zintegrowane na stałe.
Na początek w części 157 wyciąłem miejsca na drut 0,8mm i wkleiłem go na stałe tak aby łopata była nasuwana na główną część wirnika.
Cz. 161a Skróciłem do połowy (w miejscu linii) - według mnie całość była za wysoka.
Cz. 161 wyobliłem i dopasowałem do cz.161a
Cz. 165a (półksiężyce) trzeba było dopasować do cz.165
Cz. 166 wyciąłem według narysowanego wzoru i podkleiłem dodatkową warstwą kartonu w celu uzyskania efektu wytłoczenia.
Cz. 167 uatrakcyjniłem wycinając w górnej i dolnej części małe trapezy oraz dodając małe wytłoczenia w części środowej.
Cz. 162 (wał) zastąpiłem wytoczonym na tokarce wałem wykonanym z pręta Alu fi 6mm.
Cz. 170 wzbogaciłem wytłoczeniami w postaci paseczków.
Cz. 171 zastąpiłem imitacją łączników z przegubami kulowymi.
W samej głowicy/nasadzie wirnika dodałem taki trójkątny element, którego wycinanka nie przewiduje, a który urozmaici trochę wnętrze gdzie znajduje się gówny mechanizm
zmiany kąta natarcia łopat.
Dodatkowo w górnej części rotora dodałem przewody odmrożeniowe łopat oraz w dolnej części wahacze/stabilizatory części obrotowych wału.
Stożek anteny również zmieniłem w trakcie rozbudowy, bo nijak nie pasowała mi jego wielkość.
Ponadto sugerując się zdjęciami pod dyszami silników dodałem wsporniki wykonane z drutu 0,6mm.
Niektóre rzeczy podpatrzyłem u Beaty, inne u Saures-a dlatego dziękuje obydwojgu za podsunięcie pomysłów.
Do całości w późniejszym czasie dokleję antenę na czubku rotora oraz pochylę wirnik do przodu jak w prawdziwym śmigłowcu.
Następny będzie wirnik ogonowy. Do zobaczenia!
-
Hej!
Kolejna odsłona, a jej bohaterem jest centralna część/głowica wirnika głównego. Nie jest to prosty element do złożenia-tym bardziej w moim wydaniu.
Zależało mi na tym, żeby łopaty były zakładane osobno, a nie zintegrowane na stałe.
Na początek w części 157 wyciąłem miejsca na drut 0,8mm i wkleiłem go na stałe tak aby łopata była nasuwana na główną część wirnika.
Cz. 161a Skróciłem do połowy (w miejscu linii) - według mnie całość była za wysoka.
Cz. 161 wyobliłem i dopasowałem do cz.161a
Cz. 165a (półksiężyce) trzeba było dopasować do cz.165
Cz. 166 wyciąłem według narysowanego wzoru i podkleiłem dodatkową warstwą kartonu w celu uzyskania efektu wytłoczenia.
Cz. 167 uatrakcyjniłem wycinając w górnej i dolnej części małe trapezy oraz dodając małe wytłoczenia w części środowej.
Cz. 162 (wał) zastąpiłem wytoczonym na tokarce wałem wykonanym z pręta Alu fi 6mm.
Cz. 170 wzbogaciłem wytłoczeniami w postaci paseczków.
Cz. 171 zastąpiłem imitacją łączników z przegubami kulowymi.
W samej głowicy/nasadzie wirnika dodałem taki trójkątny element, którego wycinanka nie przewiduje, a który urozmaici trochę wnętrze gdzie znajduje się gówny mechanizm
zmiany kąta natarcia łopat.
Dodatkowo w górnej części rotora dodałem przewody odmrożeniowe łopat oraz w dolnej części wahacze/stabilizatory części obrotowych wału.
Stożek anteny również zmieniłem w trakcie rozbudowy, bo nijak nie pasowała mi jego wielkość.
Ponadto sugerując się zdjęciami pod dyszami silników dodałem wsporniki wykonane z drutu 0,6mm.
Niektóre rzeczy podpatrzyłem u Beaty, inne u Saures-a dlatego dziękuje obydwojgu za podsunięcie pomysłów.
Do całości w późniejszym czasie dokleję antenę na czubku rotora oraz pochylę wirnik do przodu jak w prawdziwym śmigłowcu.
Następny będzie wirnik ogonowy. Do zobaczenia!
-
Co tu się wyprawia, to szok
Świetny pomysł z tym odchyleniem wirnika, bo to dość charakterystyczna cecha w tych śmiglakach
No właśnie dlatego nie pasuje mi to, że kąt nachylenia wirnika zaburza sylwetkę całego modelu. Jeszcze kilka takich kwiatków bedzie coś czuję.AndDi - Dzięki
. Staram sie trzymac jakiś poziom, a to pierwszy w życiu taki model w ktorym tyle grzebie, żeby oddać realia. Dla mnie to nowość za nowością.
-
Co tu się wyprawia, to szok
Świetny pomysł z tym odchyleniem wirnika, bo to dość charakterystyczna cecha w tych śmiglakach
No właśnie dlatego nie pasuje mi to, że kąt nachylenia wirnika zaburza sylwetkę całego modelu. Jeszcze kilka takich kwiatków bedzie coś czuję.AndDi - Dzięki
. Staram sie trzymac jakiś poziom, a to pierwszy w życiu taki model w ktorym tyle grzebie, żeby oddać realia. Dla mnie to nowość za nowością.
-
Im dalej w las tym więcej drzew......
Kolejna odsłona budowy AH-64 A Apache. Tym razem wirnik ogonowy.
Wykorzystane części, to łopaty wirnika (cz.174 x4), cz.174a (końcówki łopat), element łączący (cz.173 x2) oraz cz.172 (wzmocnienie).
No i w sumie z wycinanki to tyle, bo tak jak w nagłówku - im dalej z postępami budowy tym bardziej wszystko urozmaicam i waloryzuję.
Choć idealnie nie odwzorowałem wszystkiego co wirnik w oryginale posiada, to jednak podoba mi się to jaki efekt osiągnąłem.
Jest zdecydowanie inaczej niż w standardzie, bo niestety tam to tak jakoś nijakoś.
Następny etap to łopaty wirnika głównego.
A tu kilka fotek z efektów prac:
-
Im dalej w las tym więcej drzew......
Kolejna odsłona budowy AH-64 A Apache. Tym razem wirnik ogonowy.
Wykorzystane części, to łopaty wirnika (cz.174 x4), cz.174a (końcówki łopat), element łączący (cz.173 x2) oraz cz.172 (wzmocnienie).
No i w sumie z wycinanki to tyle, bo tak jak w nagłówku - im dalej z postępami budowy tym bardziej wszystko urozmaicam i waloryzuję.
Choć idealnie nie odwzorowałem wszystkiego co wirnik w oryginale posiada, to jednak podoba mi się to jaki efekt osiągnąłem.
Jest zdecydowanie inaczej niż w standardzie, bo niestety tam to tak jakoś nijakoś.
Następny etap to łopaty wirnika głównego.
A tu kilka fotek z efektów prac:
-
Co tu napisać żeby trafić w punkt? Może to, że żywiczne elementy wirników kryją się przy twoich wyczynach. Taka praca mi się bardzo podoba. Najlepszy Apache jaki widziałem. Hybryda standardu i walorki to najlepsza opcja na budowę takiego modelu. Ty doskonale łączysz te dwie drogi w majstersztyk. W Spiricie chyba będzie takie pole do popisu przy podwoziu i lukach bombowych.
-
Co tu napisać żeby trafić w punkt? Może to, że żywiczne elementy wirników kryją się przy twoich wyczynach. Taka praca mi się bardzo podoba. Najlepszy Apache jaki widziałem. Hybryda standardu i walorki to najlepsza opcja na budowę takiego modelu. Ty doskonale łączysz te dwie drogi w majstersztyk. W Spiricie chyba będzie takie pole do popisu przy podwoziu i lukach bombowych.
-
Gdzieś na horyzoncie widać już koniec...
Ta odsłona to etap klejenia łopat wirnika głównego i przednia zabawa przy uzbrojeniu.
Wygięcie łopat starałem się odwzorować na podstawie zdjęć znalezionych w internecie.
Każdą łopatę wykonałem oddzielną, co na pewno ułatwi ewentualny transport całego modelu.
We wzmocnieniach łopat wyciąłem specjalną kieszeń na drut wychodzący z głowicy wirnika.
Do usztywnienia łopat użyłem kleju BCG smarując nim całe wzmocnienie we wnętrzu łopaty.
Dalszym etapem jest uzbrojenie. Tutaj pojawiły się małe komplikacje co do zakładanego na początku
pomysłu, żeby zrobić 16 pocisków hellfire. Całkiem spontanicznie wykonałem zasobniki pocisków "hydra".
Po małej przymiarce spodobało mi się to ustawienie i tak raczej zostawię, choć nie wykluczam,
że dorobię jako dodatek podwieszenia z Hellfire-ami w niedalekiej przyszłości i będę je stosował zamiennie.
Jak już kiedyś wspomniałem te kółeczka wypalane laserem, które pięknie zgrałem ze sobą szprychą rowerową pochodzą od "Sauresa".
Tworzą uczucie głębi w wyrzutniach co bardzo naturalnie wygląda. Także dzięki Kwachu za Twą pomoc!
Przede mną coś bardzo trudnego, a mianowicie oszklenie kabiny. Chciałbym ją wykonać w lekko nie typowy jak dla tego modelu sposób.
Na zdjęciach oryginału widać, że każda szyba jest lekko uwypuklona. Tak więc chciałbym takiego efektu i w moim modelu.
Co z tego wyjdzie? hmm... pierwsze próby są obiecujące:). Na dole dodałem zdjęcie z "pierwszego tłoczenia".
GTiStyle - przepraszam ale jeszcze nie mam dla Ciebie Instrukcji co do wyobleńMało czasu mam na klejenie, a to jednak jest rzeczą dodatkową.
Mam to cały czas na uwadze i nie chcę Ciebie zawieść. Opis już stworzyłem ale na tą okoliczność muszę skleić i obfotografować jakieś przykłady, a to mnie trochę blokuje.
Chyba, że interesuje Ciebie sam opis, to wyślę Ci na priv...
Do następnego!P.S.
Gregor97 ciachaj i się nie zastanawiaj
-
Gdzieś na horyzoncie widać już koniec...
Ta odsłona to etap klejenia łopat wirnika głównego i przednia zabawa przy uzbrojeniu.
Wygięcie łopat starałem się odwzorować na podstawie zdjęć znalezionych w internecie.
Każdą łopatę wykonałem oddzielną, co na pewno ułatwi ewentualny transport całego modelu.
We wzmocnieniach łopat wyciąłem specjalną kieszeń na drut wychodzący z głowicy wirnika.
Do usztywnienia łopat użyłem kleju BCG smarując nim całe wzmocnienie we wnętrzu łopaty.
Dalszym etapem jest uzbrojenie. Tutaj pojawiły się małe komplikacje co do zakładanego na początku
pomysłu, żeby zrobić 16 pocisków hellfire. Całkiem spontanicznie wykonałem zasobniki pocisków "hydra".
Po małej przymiarce spodobało mi się to ustawienie i tak raczej zostawię, choć nie wykluczam,
że dorobię jako dodatek podwieszenia z Hellfire-ami w niedalekiej przyszłości i będę je stosował zamiennie.
Jak już kiedyś wspomniałem te kółeczka wypalane laserem, które pięknie zgrałem ze sobą szprychą rowerową pochodzą od "Sauresa".
Tworzą uczucie głębi w wyrzutniach co bardzo naturalnie wygląda. Także dzięki Kwachu za Twą pomoc!
Przede mną coś bardzo trudnego, a mianowicie oszklenie kabiny. Chciałbym ją wykonać w lekko nie typowy jak dla tego modelu sposób.
Na zdjęciach oryginału widać, że każda szyba jest lekko uwypuklona. Tak więc chciałbym takiego efektu i w moim modelu.
Co z tego wyjdzie? hmm... pierwsze próby są obiecujące:). Na dole dodałem zdjęcie z "pierwszego tłoczenia".
GTiStyle - przepraszam ale jeszcze nie mam dla Ciebie Instrukcji co do wyobleńMało czasu mam na klejenie, a to jednak jest rzeczą dodatkową.
Mam to cały czas na uwadze i nie chcę Ciebie zawieść. Opis już stworzyłem ale na tą okoliczność muszę skleić i obfotografować jakieś przykłady, a to mnie trochę blokuje.
Chyba, że interesuje Ciebie sam opis, to wyślę Ci na priv...
Do następnego!P.S.
Gregor97 ciachaj i się nie zastanawiaj
Łono.... toż to szok! Rewelacyjna praca! Chociaż w karabinach nie gustuję ale podziwiam precyzję i wkład własny. Podglądam dalej...