Model Firemax zakończony. Coś mnie popycha do następnego. Sięgam co tam pod ręką. Jest , fajny, mały, nieskomplikowany. Niepotrzebna relacja, ale może wasze doświadczenie coś podpowie aby go zwaloryzować. A jak nie to może początkującym coś ułatwię. Wycinanka to tylko 2 strony A4. Najpierw pròba z malowaniem akrylem bezbarwnym. Schnie. Wieczór do sprawdzenia.
Próbka jeszcze schnie. Czekam. Zamaskowałem miejsca do klejenia.
Ale masz tempo! K-Max jeszcze nie zdążył wyschnąć a tu już kolejny na macie! Czy dobrze widzę (m.in. po sposobie oznaczania części i pasach pilota), że to model pana Marka P.?
Tak to model z 2005 roku autorstwa Marka Pacyńskiego.
Malowanie chyba zrobię kapon, jednokrotne od strony nadruku, rozcieńczonym. Akryl w sprayu nie przekonał mnie. Na zdjęciu pierwsze klejenie. Usztywnienia do profilowania płatów. Element 16C nie jest uwzględniony na rysunkach montażowych i w opisie. Myślę że jego miejsce to z przodu, centralnie w poziomie i pionie elementu 16A. Z drugiej strony oprze się o krawędź natarcia górnego płata.
Hmm, mam wątpliwości. Byłaby jakaś linia oznaczająca położenie tej części z przodu części 16A. Poza tym, nie widzę sensu takiego rozwiązania. A w opisie ani słowa o tej części ? Jak nie, to bym to wywalił
Wojok, krok dalej i trzeba by było wywalać i inne detale. Są dwie części A , są dwie części 2, nie wiadomo co zrobić z częścią 2a. Mam zgryz co zrobić z detalem opisanym jako 'część A'. Z rysunku nie umiem wiele wywnioskować.
Wrócę na chwilkę do akryt
lu. Piszesz, że Cię nie przekonał... Co Ty miałeś za akryl, że czekałeś aż wyschnie. Ten akryl, którym ja robię schnie za kilka minut, To tak zwany Clear, czyli klir, do pokrywania lakierów samochodowych po malowaniu. Dostępny jakko błyszczący w sklepach z częściami samochodowymi lub lakierami do aut. Owszem, 1 warstwa caponu zrobi to samo. Ja nie rozcieńczałem kaponu, tylko dawałem jedną na górę i jedną na spód arkusza i wystarczyło. Poza tym akryl nie "CAPI" tak jak Capon!
Akryl samochodowy do felg. Czekałem bo zrobiłem dwa malowania. Dla pewności odczekałem prawie 2 dni. Po tym czasie przycisnąłem próbkę palcem na minutę . Miejscu dotyku zmatowiało i miałem wrażenie że 'idzie' za palcem.
Tomek i Wojok, mam pewne przemyślenia, a w zasadzie plan . O tym napiszę i dam zdjęcia jak się wyśpię. Dobranoc.
Jestem . Chyba nie da się rozwiązać tej zagadki. Autor milczy jak i modelarze mający za sobą ten model. Wasze uwagi też sugerują przyjąć własne rozwiązanie. Przygotowałem wszystkie elementy biorące udział w tym fragmencie i mam taki plan:
- zmontować kadłub.
- wtedy rozeznać jaką rolę mają pełnić sporne elementy walcowe (czerwony i czarny) i ta biała tarcza,
- wezmę pod uwagę położenie kołpaka śmigła względem kadłuba,
- złoże w jeden moduł kołpak i wybrany wlec
- wkleję w kadłub przyklejając do wręgi B w miejsce oznaczone cz.2+A ,
- wcześniej mając ten moduł luzem wymyślę i wykonam oś do obroty śmigła.
Jadąc z tym planem skleiłem elementy 1,2,3,4. 1 z 2 i 3 z 4. 1,2 dokleję do kadłuba na końcu bo delikatne. W złożeniu 3 z 4 pojawiła się szpara od spodu. Łatałem. Element 3 ma za duży obwód i musiałem rozciąć od spodu, wyciąć klinem ok 1,3mm i skleić ponownie. Zmniejszyłem sklejkę pomiędzy 2 a 3. Od strony 2 wystarczy max 1mm.
Element kabiny kadłuba gotowy.
Kadłub. Trzecia odsłona.
Myślałem że skończę statecznik. Będzie 'regulacja'.
Przyjęta metoda obniżenia statecznika przez przycięcie oklejki statecznika na styku z górą kadłuba dała taki rezultat. Przyszedł czas na doklejenie oklejek okapotowania..
Jestem przy stateczniku poziomym . Docelowo chcę mieć odciąg pomiędzy nim a pionowym.
Macie jakieś propozycje na okucia na końcach aby nie odstawały wymiarowo od linki którą chcę użyć.
Dysponuję nicią syntetyczną 0,15mm i pręt stalowy 0.3mm. Łatwiej jest prętem. Mam na uwadze że model jest drobniutki i wolałbym nić. W realu te 0,15 daje 5mm.
To samo będzie dotyczyć skrzydeł.
Sorry Wojok, możesz wskazać datę fragmentu któremu mam się przyjżeć.
Statecznik poziomy gotowy . Do ogona wrócę z kółkiem , zastrzałami i naprężeniem odciągów. To na koniec. W między czasie może pojawi się pomysł na okucia linek odciągów.
Czas na skrzydła. Dalej nie wiem do czego służy wręga 16C.
A może 16 C ma być wewnątrz 16 A? Jak wygląda 16 b? Zrób fotkę planu skrzydeł bez elementów płatu...
Wszystko co jest że skrzydłami.
A może 16 C ma być wewnątrz 16 A? Jak wygląda 16 b? Zrób fotkę planu skrzydeł bez elementów płatu...
Wszystko co jest że skrzydłami.
A jak wygląda 16 B? Zastanawiają mnie te białe końcówki 16c....
To białe powinno byč odcięte.
Wojok , patrząc na fotkę z zaznaczonym elementem 16A we wnętrzu oklejki 16 górnego płata , mam wątpliwości czy o to chodzi. Tam widać inne odległości pomiędzy krawędzią płata a tym elementem , między skrajem a środkiem.
Może 16 c ma wyznaczyć odległość od krawędzi spływu dla 16a?
Początkowo tak sądziłem . Lecz jak skliłem poszycie centropłat to koncepcja padła. Ale idąc tym tropem, jak zwężę do 3mm to wtedy spełni taką rolę.