Karamoja KUR 87

Karamoja KUR 87
  • Pojazdy szynowe
Wydanie: No162 Parowóz KUR 87 Karamoja Seria: Angraf Wydawnictwo: Answer Skala: 1:25
Model tygodnia 2021/19

Witam. Przedstawiam lokomotywę parową KUR 87 Karamoja kolei Kenia-Uganda Railway (KUR). Jest to lokomotywa nietypowa, trójczłonowa, przegubowa, o układzie osi: 4-8-4+4-8-4 czyli: 4=wózek dwuosiowy, 8= 4 osie napędowe, 4= wózek dwuosiowy + 4= wózek dwuosiowy, 8=4 osie napędowe, 4= wózek dwuosiowy. Łącznie 32 koła. Model składałem 17 miesięcy. Bałem się czy nie będzie braków w częściach, i czy model będzie sklejalny , ale poza drobnymi mankamentami, było bardzo dobrze. Nawet została mi na pamiątkę jedna strona z częściami, gdyż wydrukowana była podwójnie. Zdjęcia robiłem dwoma telefonami i całkiem sporo fotek może być w bardzo podobnym ujęciu. ( Niektórym to przeszkadza- sory ). Życzę przyjemnego oglądania,i sukcesów przy własnych pracach. Ja idę kleić coś mniejszego, bo mnie żona z domu w końcu wygoni :) Pozdrawiam

  • Wykonanie:
  • Skala trudnosci:
  • Prezentacja:
Oba modele są w tej samej skali

Komentarze

  1. Jerry K2021-05-20 09:02:16

    Wielkie dzieło. W przenośni i dosłownie. Troszkę spóźnione gratulacje.

  1. AndDi2021-05-17 14:51:34

    Ciekawy projekt i niezłe wyzwanie. Trzymam kciuki :)

  1. Fokus2021-05-17 14:37:23

    Cieszy mnie że Karamoja się Wam spodobała, i doceniacie nakład pracy.Dziękuję. Odwdzięczę się kolejnymi modelami. Teraz chcę zbudować model "jeżdżący". To będzie mój pierwszy raz, więc będę chyba potrzebował Waszej pomocy. Założę relację, i zobaczymy co wyjdzie. Może się uda. Do zobaczenia w pracowni.

  1. Rumak2021-05-17 07:23:53

    Niewątpliwie model jest kandydatem na miano Modelu Roku

  1. tulipan740i2021-05-16 20:02:48

    Żeby ten model nie dostał w końcu MT, to było by chyba skrzywdzenie Fokusa. Dlatego jako pierwszy go nominowałem w poniedziałek. Nakład pracy niesamowity.

  1. Maciejesław2021-05-16 19:16:51

    O kurka, wcześniej go nie zauważyłem! Narobiłeś się! I to z jakim efektem końcowym. Może trochę za bardzo się błyszczy ale i tak jest pięknie. A deskę potraktuj jakimś czarnym matem w szpraju i od razu będzie lepiej.

  1. Kilminster2021-05-16 13:43:48

    Klikam MT bo ten model po prostu musi być wyróżniony...

  1. szaman2021-05-10 16:56:54

    Tak jak obiecałem poszło MT.

  1. sztukmistrz2021-04-28 08:13:58

    Świetna produkcja, czekamy na kolejne.

  1. Zbyszek0012021-04-25 07:47:52

    Wybitny model. Piękny rewelacyjny. Po prostu wypas. Poz wolę sobie stwierdzić. Masz w ręku mistrzostwo

  1. Petrov2021-04-21 11:12:44

    Bardzo mnie ten parowóz zainteresował, jeśli będzie w 45tce, na pewno pokuszę się. Twój zrobiłeś świetnie, a wiemy wszyscy jak trudnym tematem są czajniki...

  1. AndDi2021-04-20 19:42:44

    Kapitalna i rozbudowana maszyna. Widać długi staż w klejeniu, co zaowocowało. O torach i kołach, ach o torach i kołach już pisali. Trochę może zbytnio się błyszczy, ale pewnie w naturze nie aż tak jak na zdjęciach. Wielki podziw za staranność i drobiazgowość wykonania.

  1. pawelelka772021-04-20 09:41:35

    O, matulo! Ależ to wielkie! Pierwszy raz widzę taki parowóz... Lubię tematy nietuzinkowe, a ten do takich z pewnością należy. Wykonanie - pierwsza klasa i chyba zgodzę się z przedmówcami, że garstka węgla, chociaż na dnie być powinna. Super model, gratuluję!

  1. Zygfryd2021-04-19 23:43:10

    Jest to parowóz, który utkwi mi w głowie na zawsze. Jak Bułgar Maciejesława. Niesamowita konstrukcja i modelarska robota. Faktycznie, z węglem może i by jeszcze lepiej było. Ale mnie powala i tak jak jest. Kunszt! Bydle robi wrażenie. Szkoda, że tylko na fotkach go można oglądać.

  1. dzeja2021-04-19 22:48:14

    Fokus, węgla nie odpuszczę. Czy muszę podpowiadać. Podklejasz warstwą czarnego kartonu 3mm przed szczytem burty. Smarujesz klejem i na to sypiesz warstwę pokruszonego drobno węgla. Możesz podkładkę uformować w "górkę".

  1. tulipan740i2021-04-19 21:08:55

    Fokus, jeżeli mogę doradzić mistrzowi kolejnictwa, to węgiel chociaż na dnie. Nie zasłonisz żeber i zbytnio nie obciążysz, a i w letniaku można klasyczny, nieekologiczny piec wstawić :-). Do 2049 r. jeszcze daleko Plis, chociaż na dnie :-).

  1. Fokus2021-04-19 20:53:34

    Tak jak pisałem , kleiłem go 17 miesięcy. Podstawka: wszystkie mam takie, ale faktycznie w tym przypadku mogłem się postarać. Jest tego wart. Obręcze kół: są srebrne, ale nie " wyślizgane" :). Brak węgla: powody są trzy. 1) nie chciałem go jeszcze bardziej obciążać. Bez węgla waży całkiem sporo. 2) Wewnątrz tendra są żebra usztywniające burty, i wyglądają całkiem fajnie. Po co to zasłaniać? 3)Wymieniłem piec węglowy na pellet , a węgla sobie nie zostawiłem ani grama :) Cieszę się że tak dobrze go odebraliście. Jest motywacja do dalszej pracy :) Dzięki.

  1. Bialymul2021-04-19 20:46:36

    Piękna robota,3 x max i MT .

  1. dzeja2021-04-19 19:58:52

    Olbrzym - gabarytami, skalą trudności, pracochłonnością, Realizacja wysoki poziom. Stanie na szynach z torowiskiem, jest i to solidnym. Budka maszynisty wyposażona. Tender bez węgla - szkoda, dlaczego? Musi być! Nad zlaniem farbą elementów oddzielnych i braku "połysku" styku obręcz kół-szyna można podyskutować, nie wiedząc czy sam dałbym radę. Cała lokomotywa w swej odmienności robi super wrażenie. Doceniam.

  1. a-ZO-9-Q2Q1.2021-04-19 18:38:25

    Ale dałeś Krzysiu......coś pięknego!!!!!!!!......muszę się do ciebie jednak wybrać....w celu natchnienia......)))))

Rezultaty 0 - 20 z 29 pozycji

Zaloguj się aby podzielić się swoimi komentarzami z innymi.

Nie posiadasz konta na Kartonowki.pl? - Zarejestruj się i zostań jednym z Nas! Logowanie