Tatra 8156x6 NTH + BSS Ns1 30.23.20

Tatra 8156x6 NTH + BSS Ns1 30.23.20
  • Pojazdy kołowe
  • Waloryzacja
Model tygodnia 2018/14

Witajcie ! Tak przegladałem sobie wczoraj zasoby naszego forum , natknałem się na relacje tejże Tatry , no i zorientowłem się , że nie zrobiłem galeri , mimo , że budowa zakończyła sie już dawno , niniejszym uczyniam to teraz. Model w skali 1:25 ( przeskalowany przez wydawce z 1:32 ) , z czeskiego wydawnictwa PMHT. Model dosyc prosty w sklejaniu , mimo swoich gabarytów . Wiekszość elementów uwypuklniającuch dodałem od siebie. Po szersze szcegóły zapraszam do relacji w dziale pracownia ( gdzie równiez znajduje sie opis jak wykonałem koła ).

  • Wykonanie:
  • Skala trudnosci:
  • Prezentacja:

Komentarze

  1. aragorn0012018-04-05 09:59:18

    Przepiękny, jeśli tak można powiedzieć o takim pojeździe :) Podziwiam warsztat, koła mistrzostwo jak i cała reszta. Gratuluję i nie wdaję się w dyskusje o naczepo-przyczepie, nie znam się na tym :) MT jak nic!

  1. Maciejesław2018-04-05 09:06:57

    Załadowałbym tam jeszcze do tej wanny jakiegoś tłucznia czy jabłek:) Tylko trzeba by czymś wypełnić, jakimś styropianem i dopiero na wierzch posypać towaru, bo by się chyba osie wygły;)

  1. tulipan740i2018-04-05 08:00:48

    Bardzo ładnie. Miałeś co robić z kołami i wyszły super. Pewnie były szlifowane na jakimś dremelku ,ala tokareczce. Przy takiej precyzji musiały byś wprowadzone w obrót bo ręcznie by chyba tak ładnie nie dopracował. Podoba mi się niezmiernie nawet te felgi z błyskiem aluminium i tylne światła też super. Wszystko robi genialne wrażenie. Naczepa to określenie do tego rodzaju przyczep, więc musi być naczepa :-) 3 Maxy i teraz dylemat co do MT

  1. Zbyszek0012018-04-05 07:59:26

    Jak zawsze u ciebie kółka mistrzwoskie a reszta nie odstaje. Piękny model, szkoda, że nie ma skali porównawczej. Gratulacje 3 maksy

  1. Kurt2018-04-05 07:17:03

    Gratuluje piękny model. Bardzo ładnie i czysto sklejony. Koła to już klasa sama w sobie. Mi się wszystko podoba i nie będę wnikał czy przewodów powinno byś pięć sześć czy ileś tam. Model i tak prezentuje się pięknie.

  1. Skorpion2018-04-05 00:52:37

    Częściowo masz rację , ale w myśl tego przepisu , że naczepa jest przyczepą , chodzi o rozróżnienie , że mówimy o "elemencie" ciaganym , a nie ciągnącym , dlatego nie można powiedzieć , że w tej galeri jest ciągnik Tatra z PRZYCZEPĄ jakąś tam , tylko ewidentnie z NACZEPĄ. W realnym świecie , naczepa będzie typową przyczepą wtedy , kiedy jej przód bedzie spoczywał na wózku jezdnym , wtedy jest do samochodu przyczepione i spełnia warunki przyczepy. Tak więc jeśli dany obiekt widzimy na własne oczy i jest to ciągnik z naczepą , to mówmy , że jest to ciagnik z naczepą , a samochód z przyczepą , jako samochód z przyczepą. :))) Autor opracowania przewidział cztery gniazda pod kable , nie wiem jak to wygląda w realu , w jedynej Tatrze jaką widziałem na żywo były cztery kable ; dwa powietrzne , elektryczny i ABS. Po za tym jest to tylko model , i chyba nie musimy w 100% trzymać się rzeczywistości ( np. w oryginalnym zestawie bieżnik na kołach jest inny ) , niemniej jest to model ciągnika siodłowego z NACZEPĄ :)))

  1. Wojok2018-04-05 00:03:40

    Kurde, ale temat kabli rzeczywiście przerabialiśmy już w relacji :-)

  1. Wojok2018-04-04 23:55:47

    No dobra, zacznijmy od kabli - powinno być ich pięć. Dwa przewody powietrzne, i trzy elektryczne. A co do naczepy, to prawko robiłem ponad dwadzieścia lat temu, ale do dziś pamiętam definicję naczepy. Mianowicie naczepa jest to PRZYCZEPA której część spoczywa na pojeździe ciągnącym i częściowo obciąża ten pojazd. Do sprawdzenia w Kodeksie Drogowym. A jest to rozróżnione dlatego, żeby było jasne, że każda naczepa jest przyczepą, ale nie każda przyczepa jest naczepą.

  1. Skorpion2018-04-04 23:22:54

    Wojok , no właśnie nie , naczepa to naczepa . a przyczepa to przyczepa , zresztą Ty jako kierowca powinieneś o tym wiedzieć najlepiej , gdyby było inaczej , to używałoby się jednej nazwy. Kable przecież są , w relacji wyjaśniłem dlaczego tylko dwa , bo powinny być cztery , o czym zresztą też wiesz :)))

  1. Wojok2018-04-04 22:22:52

    Taaa, jestem pod wrażeniem. A nie przyszło Wam na myśl, że naczepa to właśnie PRZYCZEPA !!! Co do modelu, to brakuje mi kabli elektrycznych w połączeniu ciągnika z naczepą. No i mam dziwne wrażenie, że zmontowałeś zawieszenie w naczepie tyłem do przodu :-( Ale może to tylko wrażenie. Poza tym model bardzo mi się podoba. Lubię te twoje pojazdy :-) Koła, to wiadomo, klasa sama w sobie :-) Ale też wyjątkowo podoba mi się rama z całym osprzętem. Szyby, hmm... :-)

  1. szaman2018-04-04 20:43:29

    Za same koła daję Ci MT.Nie mogę wyjść z podziwu jak Ty te koła robisz?. Wyglądają jak prawdziwa guma, a bieżnik to najwyższa półka. Gratuluję pięknego modelu.

  1. AndDi2018-04-04 20:20:29

    Fakt i z naczepą łatwiej się cofa :))) Z przyczepą dwuosiową zawsze miałem kłopot :(((

  1. Skorpion2018-04-04 18:35:01

    And - jeśli juz to z naczepą , naczepę się naczepia , a przyczepe przyczepia :))))

  1. AndDi2018-04-04 18:01:59

    Piękna Tatra z piękną przyczepą. Aż trzeba się mocno pozastanawiać co wybrać w tym tygodniu na MT, ale na pewno masz tytuł WIELKIEGO MISTRZA WULKANIZATORA :) . Gratulacje, to chyba Twój najpiękniejszy model.

  1. michal22018-04-04 17:55:27

    Bardzo ładnie i przede wszystkim czysto sklejony model.

Rezultaty 20 - 35 z 35 pozycji

Zaloguj się aby podzielić się swoimi komentarzami z innymi.

Nie posiadasz konta na Kartonowki.pl? - Zarejestruj się i zostań jednym z Nas! Logowanie