Polski czołg szybki 10TP w wersji kołowej

Polski czołg szybki 10TP w wersji kołowej
  • Pojazdy kołowe
  • Waloryzacja
Wydanie: 2007 No11 10TP Seria: WAK Wydawnictwo: WAK Skala: 1:25

Witam serdecznie. Trochę mi zeszło od ostatniego razu, ale już jestem. Tym razem w ramach tematyki kampanii wrześniowej przedstawiam moje ostatnie „dzieło”, polski czołg szybki 10TP. I choć było już to opracowanie prezentowane na forum. To mam nadzieję, że moją wersją uda się wzbudzić Wasze zainteresowanie. Tym bardziej, że wykonałem go trochę inaczej niż przewiduje standard. Model oprócz waloryzacji,/ czyli to co ma być wklęsłe jest wklęsłe, a co wypukłe jest wypukłe/, wzbogaciłem o skrętne koła i regulację działka. Niestandardowe jest też wykonanie wylotów powietrza oraz dodane do tłumnikòw mocowania, których wycinania nie uwzgledniała. Ponadto model został przemalowany, a właściwie przekoloryzowany, ponieważ te wyblakłe kolory z oryginału nie przypadły mi w ogóle do gustu. Początkowo model miał być przemalowany w całości na zielono, tak jak były malowane prototypy w tym czasie. Lecz ten prototyp nie wiedzieć czemu od razu otrzymał trójkolorowe „kamu”. Więc nie pozostało mi nic innego jak je zachować. Od siebie tylko trochę go pobrudziłem. Niestety system skrętnych kół okazuje się za delikatny i raczej nie wytrzyma próby czasu i nieprawdopodobnie model otrzyma też gąsienice. Tym bardziej, że poprzez obniżenie drugiej pary kół jest możliwa taka ewentualność. Czyli tak jak kiedyś system kołowy znowu nie zdaje egzaminu. Nie mniej na razie więc cieszymy się kołową wersją tego czołgu. Zapraszam zatem do oglądania i dzielenia się z własnymi spostrzeżeniami.

  • Wykonanie:
  • Skala trudnosci:
  • Prezentacja:
Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa Polski  czołg szybki 10TP. Wersja kołowa pocztówka wersja podstawkowa zawieszenie koła skretnego

Komentarze

  1. peter2018-10-26 12:26:20

    Bardzo ładnie i czysto wykonany model,ale faktycznie trochę dziwnie wygląda bez gąsienic (czołgi rosyjskie BT też mogły poruszać się bez gąsienic)

  1. aragorn0012018-10-25 10:54:10

    A to ciekawostka, nie miałem pojęcia, że takie cudaki powstawały, ładnie sklejony i gratulacje!

  1. primo2018-10-22 18:25:41

    Moim zdaniem udało Ci się to co miałeś zamiar zrobić tym modelem. Same pytania o to czy tak miało być już są dowodem na to. Teraz ludzie będą szperać i się dowiedzą czegoś ciekawego. Np. tego, że ruskie czołgi też budowano z myślą śmigania nimi po zachodnich drogach szybkiego ruchu wyzwalając ten "imperialistyczny" zachód. Wracając do modelu, ładnie przemalowałeś kamo. Plus za ruchome koła. Minus za niedoróbki na łączeniach. To tyle ode mnie. POZdro.

  1. anber2018-10-22 12:05:18

    Witam. No to może parę słów celem wyjaśnień. Model z premedytacją wykonałem bez gąsienic. Po to, aby przedstawić właśnie tą nietypową jak dla czołgu sylwetkę. Ponadto w tym celu pokusiłem się o wykonanie skrętnej pierwszej pary kół oraz podniesionej drugiej. Gdybym zainstalował gąsienice nie można by było tego wyeksponować. Wycinanka przewiduję taka wersje, lecz bez skrętnych kół. Autor sugeruje w tym przypadku wykonanie gąsienic i ułożenie ich na błotnikach, ale sposób jak to zrobić pozostawia inwencji wykonawcy modelu. Ja wyszedłem z założenia, że najprawdopodobniej po prostu nikt tam ich nigdy nie widział, a założenie, ze miały one tam być umieszczane było czysto hipotetyczne i nigdy nie zostało wdrożone do realizacji. Oczywiście jak je wykonam to na pewno pokuszę się o je ułożenie na tych błotnikach i wstawię do galerii jako ciekawostkę ;-)A dlaczego szybki? Z założenia miał to być czołg pościgowy, którego celem miało być przede wszystkim dogonienie uciekającego czołgu nieprzyjaciela oraz zniszczenie. Cel ten chciano osiągnąć poprzez zainstalowanie systemu kołowo-gąsienicowego. I tak udało się osiągnąć na drodze temu pojazdowi ok 50km/h na gąsienicach i 70km/h na kołach. Dla porównania dodam że czołg 7TP osiągał ok 30km/h. Niestety system kołowy nie sprawdził się na nieutwardzanych drogach jakie dominowały w tamtym czasie w Polsce. I postanowiono zrezygnować z tej opcji. Główne przyczyny to za słaby silnik i grzęźniecie w piachu, którego unoszące się tumany także skutecznie oślepiały kierowce. I tu wychodzą problemy z błotnikami, które z przodu okazały się za krótkie. Ostatecznie skoncentrowano się na wersji tylko gąsienicowej, ale to już był i projekt, tym razem czołgu szturmowego czyli czołgu 14TP. Dorzucam dokładniejsze zdjęcie układu skrętnego

  1. Zbyszek0012018-10-22 07:15:14

    Wyszedł ci słabiej od obydwu 7TP. Może nie jest sklejony źle, wręcz przeciwnie, bardzo fajnie zbudowany. Ba widać spory nakład pracy ponad standard. ale ja mam wrażenie niedosytu. Brak gąsek znacząco odejmuje twojemu 10TP uroku i urody. Dołączam do Andrzej, że obniżyłeś tym pomysłem poziom trudności. Ciut dokładniej miejsca styku i będzie cud miód i malina. 2 maksy i 4 zamiast 5. Bo prezentacja elegancko.

  1. AndDi2018-10-21 17:50:42

    Bardzo ładna robota i dobrej jakości fotki. Powiem szczerze, że strasznie dziwnie wygląda bez gąsienic. I naprawdę takie jeździły? Napisałeś w tytule, że "szybki", tzn. jak szybki z gąsienicami i bez? Maksiki moim zdaniem się należą :) No może za brak gąsienic, to skala trudności na 4.

  1. tulipan740i2018-10-21 14:24:10

    Bardzo ciekawa konstrukcja. Z pewnością o uniwersalnej trakcji. Fajny kamuflaż i detale typu siatki pasy mocujące.Czy błotniki (foto 20, 21) muszą być tak spadziste jak ugięły się pod ciężarem załogi ? Trochę rzucają się w oczy łączenia papieru. Mimo że jeździ bez gąsek to może warto je do kompletu dorobić i położyć obok na podstawce. Prezentacja na bogato. 3 Maxy.

Rezultaty 0 - 7 z 7 pozycji

Zaloguj się aby podzielić się swoimi komentarzami z innymi.

Nie posiadasz konta na Kartonowki.pl? - Zarejestruj się i zostań jednym z Nas! Logowanie