Black Pearl | BM | 1:100
-
Klątwa Czarnej Perły padła i na mnie... Klątwa tego opracowania rzecz jasna. Kto czytał relację Petrova oraz innych modelarzy ten wie.
Zakupiłem lasery do modelu, ale nie te z BM, które zawierają tylko szkielet, tylko te z GPM, bo zawierają mnóstwo części. Dla tych, którzy nie wiedzą, to opracowanie jest dziwne, bo nie zawiera informacji co na jakiej tekturze podklejać. Komuś z GPM-u się chciało i wydali porządny zestaw laserów. Przepisałem wszystkie elementy laserowe do tabelki z zaznaczeniem, które części na jakiej grubości - może komuś się to przyda. Czy mi to dużo pomoże to nie wiem, mam nadzieję, że tak.
Jest też relacja na forum BM, ale stara i zdjęcia już dawno przepadły. Padła tam wzmianka o podklejaniu poszycia tekturą 0.5, ale nie jest jasne czy całego, czy tylko belek odbojowych. Przydałaby się rada od Petrova, mam nadzieję, że zajrzy tutaj.
-
No właśnie nie wiadomo, bo na forum BM, autor opracowania pisze, że całą stronę nr 8 trzeba nakleić na 0.5, a na tej właśnie stronie są m.in. elementy nr 64, które to w opisie nazywa listwami odbojowymi. Twierdzi ponadto, że w opisie jest informacja które strony naklejać na jakie tektury. Przeczytałem polski opis, ruski i angielski, niemieckiego nie czytałem, bo po niemiecku to ja tylko guten morgen umiem, ale w żadnym nie było takich informacji, no chyba, że w tym niemieckim jest :)
Do Petrova napiszę, jeśli się nie odezwie tutaj, ale na to jest czas, bo nawet szkieletu nie zacząłem, a jeszcze wypełnianie.
Edit: stronę 8 trzeba nakleić na 1mm, bo tam też są lawety, a one idą właśnie na 1mm.
-
No właśnie nie wiadomo, bo na forum BM, autor opracowania pisze, że całą stronę nr 8 trzeba nakleić na 0.5, a na tej właśnie stronie są m.in. elementy nr 64, które to w opisie nazywa listwami odbojowymi. Twierdzi ponadto, że w opisie jest informacja które strony naklejać na jakie tektury. Przeczytałem polski opis, ruski i angielski, niemieckiego nie czytałem, bo po niemiecku to ja tylko guten morgen umiem, ale w żadnym nie było takich informacji, no chyba, że w tym niemieckim jest :)
Do Petrova napiszę, jeśli się nie odezwie tutaj, ale na to jest czas, bo nawet szkieletu nie zacząłem, a jeszcze wypełnianie.
Edit: stronę 8 trzeba nakleić na 1mm, bo tam też są lawety, a one idą właśnie na 1mm.
-
Wydawało się, że od szkieletu wiele wymagać nie można i błędów tam nie sposób zrobić. Jednak można. Na poziomej wrędze (dolny pokład działowy), są zaznaczone miejsca, w których należy przykleić lawety. Dobrze, że się z tym nie pospieszyłem tylko najpierw wyciąłem elementy pierwszego poszycia. Zrobiłem to w innym celu, ale jak się okazało przydały się do czegoś innego. Na zdjęciu widać gdzie są otwory strzelnicze, a te czerwone kreski to miejsca gdzie idzie podłoga (szkielet) na której są te zaznaczone miejsca pod lawety... te działa musiały by mieć spore koła, żeby działo wystawało przez ambrazur.
Ponadto dorobiłem wzmocnienia pod wszystkie pokłady. Mam zastyrodurowany dół i teraz się zabieram za górę. Tam gdzie działa też będzie styrodur bo ja nie ufam takim wiotkim konstrukcjom.
-
Wydawało się, że od szkieletu wiele wymagać nie można i błędów tam nie sposób zrobić. Jednak można. Na poziomej wrędze (dolny pokład działowy), są zaznaczone miejsca, w których należy przykleić lawety. Dobrze, że się z tym nie pospieszyłem tylko najpierw wyciąłem elementy pierwszego poszycia. Zrobiłem to w innym celu, ale jak się okazało przydały się do czegoś innego. Na zdjęciu widać gdzie są otwory strzelnicze, a te czerwone kreski to miejsca gdzie idzie podłoga (szkielet) na której są te zaznaczone miejsca pod lawety... te działa musiały by mieć spore koła, żeby działo wystawało przez ambrazur.
Ponadto dorobiłem wzmocnienia pod wszystkie pokłady. Mam zastyrodurowany dół i teraz się zabieram za górę. Tam gdzie działa też będzie styrodur bo ja nie ufam takim wiotkim konstrukcjom.
-
Aktualizacja.
Przykleiłem 3 z 4 pokładów oraz zrobiłem trzy ścianki. Po kolei. Pierwsza ścianka (zdjęcie nr 1) jest na dziobie i jest ona szersza od wręgi, do której ma być przyklejona. Szersza też jest od tego malutkiego pokładu dziobowego. Podejrzałem na zdjęciach Petrova i rzeczywiście jest ona szersza. Pomimo tego Petrov, w jakiś sposób, przykleił planki poszycia do boczych krawedzi tej ścianki. Poszukałem w internecie i na zdjęciu Czarnej Perły (zdjęcie nr 2) widać wyraźnie, że planki poszycia mają się "schować" za ścianką. To stanowi pierwszy dowód na to, że planki mają być naklejone na tekturę 0.5mm. Druga ścianka (zdjecie nr 3), czyli pierwsza na pokładzie głównym, okazała się za niska. Tyle, że gdy przyklejałem pokład główny to sam jego początek dziwnie szedł w dół pomiędzy wręgami VI i VII. Do wręgi VI doklejony jest taki prostokąt, który jest wspornikiem dla pokładu głównego. Ten wspornik jest za nisko o 1mm, czyli o tyle o ile ścianka była za niska. Oderwałem pokład główny w tym miejscu i wsunąłem tam wąskie paseczki tektury 1mm. Pokład się wyprostował, a ścianka się podniosła na swoje miejsce. Trzecia ścianka (zdjęcie nr 4) bez większych problemów, poza tym, że te wstawki na drzwiach nie miały koloru i musiałem je malować. Figury obok drzwi nie były w projekcie, ale były w oryginale, więc je dorobiłem. Ostatnie zdjęcie pokazuję stan bieżący. Teraz dopiero zabieram się za poszycie.
-
Aktualizacja.
Przykleiłem 3 z 4 pokładów oraz zrobiłem trzy ścianki. Po kolei. Pierwsza ścianka (zdjęcie nr 1) jest na dziobie i jest ona szersza od wręgi, do której ma być przyklejona. Szersza też jest od tego malutkiego pokładu dziobowego. Podejrzałem na zdjęciach Petrova i rzeczywiście jest ona szersza. Pomimo tego Petrov, w jakiś sposób, przykleił planki poszycia do boczych krawedzi tej ścianki. Poszukałem w internecie i na zdjęciu Czarnej Perły (zdjęcie nr 2) widać wyraźnie, że planki poszycia mają się "schować" za ścianką. To stanowi pierwszy dowód na to, że planki mają być naklejone na tekturę 0.5mm. Druga ścianka (zdjecie nr 3), czyli pierwsza na pokładzie głównym, okazała się za niska. Tyle, że gdy przyklejałem pokład główny to sam jego początek dziwnie szedł w dół pomiędzy wręgami VI i VII. Do wręgi VI doklejony jest taki prostokąt, który jest wspornikiem dla pokładu głównego. Ten wspornik jest za nisko o 1mm, czyli o tyle o ile ścianka była za niska. Oderwałem pokład główny w tym miejscu i wsunąłem tam wąskie paseczki tektury 1mm. Pokład się wyprostował, a ścianka się podniosła na swoje miejsce. Trzecia ścianka (zdjęcie nr 4) bez większych problemów, poza tym, że te wstawki na drzwiach nie miały koloru i musiałem je malować. Figury obok drzwi nie były w projekcie, ale były w oryginale, więc je dorobiłem. Ostatnie zdjęcie pokazuję stan bieżący. Teraz dopiero zabieram się za poszycie.
-
Tutaj jest to zdjęcie w całości: Klik
Zwróć uwagę na szerokości listew na tej ściance. Gdyby tam były deski burty to boczne listwy byłyby nienaturalnie wąskie.
Edit: albo wcale nie zachodzi jedno na drugie tylko do kąta jest cięte i schodzi się na krawedzi.
-
Tutaj jest to zdjęcie w całości: Klik
Zwróć uwagę na szerokości listew na tej ściance. Gdyby tam były deski burty to boczne listwy byłyby nienaturalnie wąskie.
Edit: albo wcale nie zachodzi jedno na drugie tylko do kąta jest cięte i schodzi się na krawedzi.
Klątwa Czarnej Perły padła i na mnie... Klątwa tego opracowania rzecz jasna. Kto czytał relację Petrova oraz innych modelarzy ten wie.
Zakupiłem lasery do modelu, ale nie te z BM, które zawierają tylko szkielet, tylko te z GPM, bo zawierają mnóstwo części. Dla tych, którzy nie wiedzą, to opracowanie jest dziwne, bo nie zawiera informacji co na jakiej tekturze podklejać. Komuś z GPM-u się chciało i wydali porządny zestaw laserów. Przepisałem wszystkie elementy laserowe do tabelki z zaznaczeniem, które części na jakiej grubości - może komuś się to przyda. Czy mi to dużo pomoże to nie wiem, mam nadzieję, że tak.
Jest też relacja na forum BM, ale stara i zdjęcia już dawno przepadły. Padła tam wzmianka o podklejaniu poszycia tekturą 0.5, ale nie jest jasne czy całego, czy tylko belek odbojowych. Przydałaby się rada od Petrova, mam nadzieję, że zajrzy tutaj.